Владика Ярослав: Монашество – це життя у Христі, із Христом і заради Христа

30 жовтня владика Ярослав, єпископ Самбірсько-Дрогобицький, відвідав с. Корчин на Сколівщині, де освятив богослужбову каплицю сестер Чину Святого Василія Великого та відслужив Архиєрейську Літургію. 

Під час проповіді єпископ зауважив, що відколи людина втратила Бога, відтоді вона не перестає Його прагнути і шукати (див. повний текст проповіді). “Монашество є один із шляхів цього пошуку. Воно не має інших заповідей, ніж всі інші християни, але повинне бути дуже послідовним у виконуванні Божих Заповідей. Таким чином богопосвячене життя можна визначити словами святих отців, як життя у Христі, із Христом і заради Христа”, – наголосив проповідник.

За словами владики Ярослав, подвижник іде за Христом, завжди перебуваючи у світлі заповідей Божих. Така людина, за словами Псальмопівця «.. в Господа законі замилування має і над його законом день і ніч розважає» (пор. Пс. 1, 2), виконуючи Його святу волю. Проповідник зазначив, що початок християнського подвижництва співпадає з початком самого християнства. Серед настанов, які давав Спаситель людям, що приходили до Нього, були й такі, які призначалися не для всіх, а для тих, «хто може вмістити», хто хоче бути досконалим (пор. Мт. 19, 21).

Єпископ зазначив, що високий євангельський настрій панував у християнських спільнотах як на самому початку їх виникнення, так і у наступні століття, особливо це виявилось у часи гонінь. Однак після офіційного визнання християнства та внаслідок впливу ще недавно поганського суспільства і його звичаїв, моральний рівень християн у римській імперії значно знизився. “Тоді чернецтво стало новим способом вираження християнства, як сутності, що є «не від світу цього», яке можна назвати своєрідним «безкровним мучеництвом». Видима боротьба з силами зла, що переважала в епоху гонінь, перейшла у сферу духовну, й стала, насамперед, боротьбою «проти духів злоби в піднебесних просторах» (пор. Еф. 6, 12)”, – пояснив владика Ярослав.

Відтак проповідник додав, що сьогодні у світі простежується феномен секуляризації, який притаманний і Україні. “Секуляризація полягає в тому, що сучасна людина вважає релігійне життя і свою віру другорядними. Таким чином християни перестають жити своєю вірою і не передають її своїм дітям. Цей феномен складний, бо він заторкує різні рівні людського життя”, – зазначив владика Ярослав.

У відповідь на ці виклики Церква пропонує Нову Євангелізацію, яка означає відкритись на Бога і намагатись переобразити у Бозі цей світ. “Роль монашества полягає у Новій Євангелізації – нести Боже слово сучасній людині. Йдеться про те, щоби бути стійкими перед обличчям гріха та морального занепаду, свідчачи цінності чесност й солідарності, не піддаючись примарним ілюзіям світу цього”, – зауважив єпископ.

Пресслужба Самбірсько-Дрогобицької єпархії

ФОТОРЕПОРТАЖ

 

Джерело