15 цитат св. Івана Павла ІІ про його любов до Євхаристії
Католики всього світу згадують святого Івана Павла ІІ у день його свята, 22 жовтня. Його «таємниця» життя і все, що він робив, за його словами, полягала в Євхаристії — присутності Христа на землі.
Кароль Юзеф Войтила народився у Вадовіце, Польща, у 1920 році. Святий служив папою з 1978 року до своєї смерті у 2005 році. Під час свого майже 27-річного понтифікату його вчення змінили Католицьку Церкву. Його, мабуть, найбільше запам’ятали своєю харизматичною натурою, любов’ю до молоді, подорожами світом і роллю в падінні комунізму в Європі.
Він був канонізований як святий менш ніж через 10 років після смерті, у 2014 році.
У день його свята ось 15 цитат покійного Римського Понтифіка, які розмірковують про його любов до Євхаристії.
1. «Євхаристія — це таємниця мого дня. Це надає сили та сенсу всій моїй діяльності служіння Церкві та всьому світу… Нехай Ісус, присутній у Пресвятих Тайнах, промовляє до ваших сердець. Саме він є справжньою відповіддю життя, яку ви шукаєте. Він залишається тут з нами: Він Бог з нами. Шукайте його невтомно , приймайте його беззастережно , любіть його без перерви : сьогодні, завтра, назавжди!» — Звернення до молоді Болоньї , 27 вересня 1997 р.
2. «З Євхаристією інтимність стає повною; обійми між Богом і людиною досягають своєї вершини». — Загальна аудієнія , 11 жовтня 2000 р.
3. «Євхаристія, спомин Христової Пасхи, за своєю природою є носієм вічного і нескінченного в людській історії». — Загальна аудієнція , 25 жовтня 2000 р.
4. «Принесіть до вашої зустрічі з Ісусом, схованим у Євхаристії, увесь ентузіазм вашого віку, усі ваші надії, усе своє бажання любити». — Mane nobiscum Domine , 7 жовтня 2004 р.
5. «Прийняти Євхаристію означає увійти в глибоке спілкування з Ісусом. «Перебувайте в Мені, а Я в вас» (Йо. 15, 4). Ці стосунки глибокого та взаємного «дотримання» дозволяють нам відчути певний смак раю на землі . Хіба це не найбільше людське прагнення? Чи не це мав на увазі Бог, коли вносив в історію свій план спасіння? Бог вклав у людські серця «голод» за Його словом (пор. Ам. 8, 11), голод, який може бути задоволений лише повною єдністю з Ним. Євхаристійне причастя було дано, щоб ми могли «насититися» Богом тут, на землі, в очікуванні нашого повного сповнення на небі». — Mane nobiscum Domine , 7 жовтня 2004 р.
6. «Бо навіть коли Євхаристія звершується на скромному вівтарі сільської церкви, Євхаристія завжди певним чином відправляється на вівтарі світу . Він єднає небо і землю. Воно охоплює й пронизує все творіння». — Ecclesia de Eucharistia , 17 квітня 2003 р.
7. «У скромних знаках хліба і вина, перемінених у Його тіло і кров, Христос іде поруч з нами, як наша сила і наша їжа в дорозі, і Він дає нам змогу стати для всіх свідками надії». — Ecclesia de Eucharistia , 17 квітня 2003 р.
8. «Ісус чекає на нас у цьому таїнстві любові». — Dominicae Cenae , 24 лютого 1980 р.
9. «Ісус — це не ідея, почуття чи спогад! Ісус – це «особа», завжди жива і присутня з нами! Любіть Ісуса, присутнього в Євхаристії. Він жертовно присутній у Святій Месі, яка відновлює Жертву Хреста. Йти на Месу означає йти на Голгофу, щоб зустріти Його, нашого Відкупителя. Він приходить до нас у Святому Причасті і залишається присутнім у наметах наших церков, бо Він наш друг». — Звернення до італійської молоді , 8 листопада 1978 р.
10. «Якби ми нехтували Євхаристією, як би ми могли подолати власну нестачу?» — Ecclesia de Eucharistia , 17 квітня 2003 р.
11. «І хіба захоплений погляд Марії, коли вона споглядала обличчя новонародженого Христа і колисала його на своїх руках, не є незрівнянним зразком любові, яка має надихати нас кожного разу, коли ми приймаємо Євхаристійне Причастя?» — Ecclesia de Eucharistia , 17 квітня 2003 р.
12. « Марія є «жінкою Євхаристії» у всьому своєму житті. Церква, яка дивиться на Марію як на взірець, також покликана наслідувати Її у стосунках до цієї найсвятішої таємниці». — Ecclesia de Eucharistia , 17 квітня 2003 р.
13. «Церква прийняла Євхаристію від Христа, свого Господа, не як один дар — хоч би й дорогоцінний — серед багатьох інших, але як дар par excellence , бо це дар Його самого, Його особи в її священній людськості, як а також дар його спасительної праці”. — Ecclesia de Eucharistia , 17 квітня 2003 р.
14. «Євхаристія — це понад усе жертва». — Dominicae Cenae , 24 лютого 1980 р.
15. «Євхаристія виховує нас до цієї любові глибше; це насправді показує нам, яку цінність кожна людина, наш брат чи сестра, має в Божих очах, якщо Христос пропонує Себе кожному однаково під виглядом хліба та вина. Якщо наше євхаристійне богослужіння є автентичним, воно має сприяти зростанню усвідомлення гідності кожної людини». — Dominicae Cenae , 24 лютого 1980 р.