Українська класика повертається: в Київській опері на Подолі відбулася прем’єра балету «Сойчине крило» (+фото)
У Київському академічному театрі опери і балету для дітей та юнацтва відбулася прем’єра балету «Сойчине крило». Вистава створена за мотивами однойменної новели Івана Франка, музика – Анатолія Кос-Анатольського. Про це інформує Департамент культури КМДА.
Перший показ твору відбувся у 1956 році на сцені Львівського театру, утім за два роки назавжди зник із репертуару і тривалий час вважався забутим. У Київській опері балет поставлений вперше за 65 років.
«Ми маємо власну культуру та неймовірну нематеріальну спадщину, яку роками хотіла спаплюжити російська федерація. Але зараз все змінилось, і комуністичні та радянські наративи відходять на другий план. У київських театрах ми показуємо на Різдво та новорічні свята щось своє – українське та самобутнє. Так, на сцену Київської опери після довготривалої перерви повернувся балет «Сойчине крило» Анатолія Кос-Анатольського на сюжет новели Івана Франка. Це те, чим ми пишаємось та готові показувати в усьому світі. Звичні стереотипи про одноманітність і нудьгу балетних партій жодним чином не асоціюються з цією постановкою. Це справді яскравий та неперевершений приклад трактування класики через призму сприйняття в сьогоденні. Київська культура продовжує дивувати та витісняти нав’язані росією, срср традиції та норми», – наголосила заступниця голови КМДА Ганна Старостенко.
Текст цієї новели – довершений шедевр глибокого психологізму, який не залишає жодних сумнівів у тому, що його написано генієм. Інтимна лірика Івана Франка захоплює витонченістю, пронизана переживаннями через нерозділене кохання і є одою поклоніння жіноцтву світу. Новела особливо проймає, адже автору не щастило з коханням, тому й з’явилися в його творчості проникливі, сповнені смутку, дуже глибокі твори.
У середині 20-го століття цей глибокий прозовий твір потрапив до рук ще одного неперевершено талановитого митця. Анатолія Кос-Анатольського визнано геніальним мелодистом, а музика в балеті захоплює слухача своїм трагізмом, пристрастю та вічним конфліктом між почуттями чоловіка і жінки. Поєднання двох талантів настільки вражає результатом, що колектив Київської опери вирішив виправити багаторічну несправедливість забуття цього твору, і у дні Різдвяних свят представив глядачам прем’єру.
У цій постановці використано різноманітну мозаїку танцювальних стилів, які поєднуються в одне ціле. Колектив Київської опери сподівається, що «Сойчине крило» стане доброю Різдвяною традицією та українською балетною класикою кожного Нового року.