Перемога очима Катерини Косьяненко

Перемога очима Катерини Косьяненко

Катерина Косьяненко “Гарна новина”

У Національному музеї у Львові імені Андрея Шептицького нещодавно відкрили виставковий проєкт заслуженої художниці України Катерини Косьяненко під назвою «Victory». В експозиції представлені 55 картин художниці, зокрема 16 творів із нової серії «Victory». Ці картини були створені під час повномасштабного етапу війни, в березні – грудні 2022 року, у Чернівцях, куди Катерина Косьяненко виїхала після двох перших тижнів обстрілів її рідного Києва. Окрім цієї дебютної серії, в експозиції бачимо картини давніших серій художниці. Це «Список кораблів» (2019 – 2021 рр.). Композиції цієї серії створені як паралельний візуальний ряд до однойменної збірки поезій Сергія Жадана (2021 р.). Серія «Графіті для Анни» була створена для мистецького фестивалю «Анна Київська Фест» (2016 р.) з нагоди вшанування пам’яті київської князівни Анни, королеви Франції, і потім доповнена новими творами. Доволі велика живописна серія «Terra» (2016 і 2018 рр.) і «Кияни та гості», в яких зображені краєвиди та символічні фігуративні композиції. Серед давніших серій «Оболонські святі» (2012 – 2013 рр.) і «Мамаї та Мамаївни» (2007 – 2010 рр.). Остання серія знакова в творчості художниці, налічує велику кількість картин, де по-новому через призму щоденного життя, переживань та емоцій розкриті різні образи легендарного козака-характерника від його дитинства до зрілості. На виставці представлені чотири найбільш промовисті композиції з цієї серії.

Бачення світу та філософія буття

Що захоплює глядача у творах Катерини Косьяненко і чому вона є однією з найбільш знаних та шанованих сучасних художниць? Її роботи відомі далеко за межами України. Насамперед варто сказати про особливе бачення світу та філософію буття: в картинах художниці стирається різниця між епохами та часовими періодами, між нашою земною реальністю та потойбічним виміром, між простором та часом. Герої давні живуть і діють поруч із сучасними, а сучасні люди переходять у минулий час.

Повністю матеріал читайте в паперовій або електронній версії журналу

Джерело