«Вдивляйся у постать Івана – апостола любові», – владика Володимир звершив дияконське рукоположення Романа Воловецького

Сьогодні ми станемо свідками та учасниками дияконського рукоположення нашого співбрата Романа, який також має свій родинний контекст, історію життя та покликання. Він перегортає нову сторінку в історії не лише життя, а й служіння. Бажаємо Тобі, Романе, вдивлятися в постать апостола Івана, наслідуючи його життєвий шлях. Бо життя – це не лише прямування до цілі. Це також дорога. Про це сказав єпископ-помічник Львівської архиєпархії владика Володимир у проповіді на свято переставлення святого Івана Богослова, 26 вересня 2024 року, звершуючи дияконське рукоположення Романа Воловецького в Архикатедральному соборі святого Юра.

«Вдивляйся у постать Івана – апостола любові», – владика Володимир звершив дияконське рукоположення Романа Воловецького

«Вдивляйся у постать Івана – апостола любові», – владика Володимир звершив дияконське рукоположення Романа Воловецького

«Вдивляйся у постать Івана – апостола любові», – владика Володимир звершив дияконське рукоположення Романа Воловецького

«Вдивляйся у постать Івана – апостола любові», – владика Володимир звершив дияконське рукоположення Романа Воловецького

«Вдивляйся у постать Івана – апостола любові», – владика Володимир звершив дияконське рукоположення Романа Воловецького

«Вдивляйся у постать Івана – апостола любові», – владика Володимир звершив дияконське рукоположення Романа Воловецького

«Сьогодні святкуємо переставлення святого апостола і євангелиста Івана Богослова. Праведна кончина святої людини є також коронуванням її життя. Маємо також нагоду поглянути на життєвий шлях згаданого Святого», – зазначив проповідник.

«Іван був сином Заведея і Саломії та братом святого апостола Якова. Обидва брати як і батько були рибаками. Іван був покликаний до апостольського грона. Він був присутній з Ісусом на важливих подіях, як Преображення, оздоровлення тещі Петра, поверненні до життя дочки Яїра, на молитві в Гетсиманії», – пригадав архиєрей історію життя апостола Івана.

Варто підкреслити, – каже владика Володимир, – спільнотовий вимір, або сьогоднішньою мовою соціальну відкритість постаті Івана: ріс з в родині з братом, покликаний до спільноти дванадцятьох, витривало перебуває з жінками під хрестом, біг до порожнього гробу з Петром… Іван був великим почитателем Пресвятої Богородиці, бо почув від самого Ісуса Христа: «Ось мати твоя».

Святий Амврозій каже: «Христос на хресті зробив заповіт, і той заповіт неначе підписав апостол Іван, гідний свідок такого діла».

Проповідник зауважив, що Івана ще називають апостолом любові, бо саме ця тема займає центральне місце у його посланнях. Він не лише писав про любов, але також свідчив про неї власним життям. Це дозволило йому служити Церкві в Ефезі, бути місіонарем. Апостола Івана називають богословом, бо в своєму Євангелії він акцентує на Слово Боже, Христа-Боголюдину. Але цього б було замало. Богословом є не той, хто має відповідні студії, знає багато про Бога чи говорить або пише про Нього.

«Набагато важливіше є знати Бога, перебувати в єдності з Богом. Пригадуємо собі факт, як на Тайній Вечері голова апостола Івана спочила на грудях Ісуса. А тропарем нинішнього празника молимося: Тебе приймає той, хто прийняв тебе, як ти припав йому на груди. Проси Його, Богослове, щоб розігнав хмари невірних, які настають на нас, і випроси нам мир і велику милість. Кажуть, що ми потребуємо багато років, щоб зрозуміти вартість однієї миті», – додав владика Володимир.

Джерело