Владика Ярослав: Зустріч Ісуса та жінки-ханаанянки – це символічна зустріч двох світів
20 жовтня владика Ярослав, єпископ Самбірсько-Дрогобицький відслужив Божественну Літургію в Катедральному соборі Пресвятої Трійці, в м. Дрогобич.
Під час проповіді владика Ярослав пояснив зміст події зустрічі Ісуса з жінкою-ханаанянкою (див. повний текст проповіді). За його словами, ця історія розкриває універсальність спасіння та важливість віри.
Проповідник розкрив також історичний контекст події: “Тир і Сидон – найбільші торгівельні фінікійські міста, які знаходились на березі Середземного моря. Сидон був батьківщиною Єзавелі (пор. 1 Цар 16, 31), й ми знаємо як її страхітливу діяльність змальовує автор Першої книги Царів.” Відтак єпископ пояснив богословський зміст події: “Ці міста представляють царство зла, несвободи, не спасіння – це один світ. І бачимо другий світ – світ віри – представлений Ісусом і Його учнями.”
Важливим моментом розповіді є символічна зустріч двох світів. “Вони зустрічаються десь на півдорозі між територією Ізраїля і поганською територією. Обидвоє виходять… Це не просто констатація факту, оцей вихід – це щось більше: Бог, який виходить до людини, на територію її упадку, але й людина повинна вийти зі свого гріховного становища назустріч Богові,” – зазначив проповідник.
Владика Ярослав звернув увагу на віру жінки-ханаанянки, яка проявилася в її зверненні до Христа: “Ханаанейка називає Христа Господом і сином Давида. Так звертаються до Ісуса в Євангелії від Матея люди віри.” Окремо проповідник зупинився на темі материнської любові: “Нещастя дитини стало нещастям матері: «Змилуйся надо мною…», материнська любов спонукала її звернутися до чужоземця; ця любов спонукала її бути наполегливою навіть тоді коли зустріла мочання.”
Щодо мовчання Христа на тривалі прохання ханаанянки єпископ пояснив: “Христос не відзивається до ханаанянки не тому, що не хоче їй допомогти, але для того, щоб виявити й укріпити її віру.” Він додав також: “Часом і нам здається, що просимо, з глибини душі взиваємо, а Бог ніби не чує. Насправді Бог чує, але оця мовчанка Бога має на меті поглибити нашу віру.”
Пресслужба Самбірсько-Дрогобицької єпархії