Владика Ярослав: Єрихонський сліпець хоч був незрячим фізично, однак мав духовний зір – віру в Христа

Владика Ярослав: Єрихонський сліпець хоч був незрячим фізично, однак мав духовний зір – віру в Христа

28 січня владика Ярослав, єпископ Самбірсько-Дрогобицький, відслужив Божественну Літургію в Катедральному соборі Пресвятої Трійці в м. Дрогобич.

Під час проповіді єпископ зазначив, що у вибраному народі очікування про Месію були настільки поширеними в народі, що єрихонський незрячий, почувши, що недалеко проходить Христос, без найменшого сумніву прохав Його словами: «Ісусе, Сину Давидів, змилуйся надо мною»! (див. повний текст проповіді).

Проповідник пояснив, що Єрихон сприймався як ворота, що ведуть в землю обітовану. “Для ізраїльського народу це кінець довгого виходу з рабства до свободи. Проте народ, зокрема і Христові учні, все ще «залишаються» в Єгипті, вони нездатні пройти або навіть зрозуміти шлях Ісуса”, – сказав владика Ярослав. З іншого боку, Єрихон нагадує серце людини – неприступну фортецю, що не може пізнати Господа. “Тепер Ісус «наближається» до Єрихону, після зцілення сліпого він «увійде» в місто і «захопить» його. Так що Закхей вже буде Єрихоном захопленим, Господь увійде в його життя і перемінить його”, – сказав єпископ.

Далі владика Ярослав зауважив, що єрихонський сліпець був незрячим фізично, однак мав духовний зір – віру в Христа. “Він не бачив того, що бачили інші люди: навколишній світ із його зовнішніми ознаками та формами, людський вигляд тощо. Водночас він бачив те, чого інші люди не помічали – оком віри він побачив Бога в Ісусі Христі. Він вмів мислити і сприймати інших дуже глибоко й уважно”, – зауважив архиєрей. На це вказує той факт, що коли інші називали і сприймали Спасителя звичайною людиною – Ісусом з Назарету, незрячий назвав його Сином Давида, тобто Месією, і найголовніше – Господом, а після оздоровлення пішов за Ним.

Відтак проповідник запропонував роздумати над сліпотою не тільки з огляду фізичного, але й з огляду духовного. “Сліпець отримав оздоровлення своєю наполегливою вірою. Його віра у те, що Господь, Який прийшов у світ та іменується Сином Давидовим, може дарувати йому зір, не була принагідною чи непевною”, – зауважив владика Ярослав.

Крім того, єпископ зазначив, що дорогою до духовного просвічення є сильна віра. “Віра не є результатом людських зусиль, людського розуму, а радше, Божим даром: «Щасливий ти, Симоне, сину Йони, бо не тіло і кров це тобі відкрили, але Отець мій небесний» (Мт.16,17). Вона бере свій початок в ініціативі Бога, Який розкриває нам своє єство і запрошує нас розділити з ним Його божественне життя”, – сказав проповідник.

Пресслужба Самбірсько-Дрогобицької єпархії

Джерело